הפועל אשקלון – אנחנו

חגיגות יום ההולדת כמעט ביטלו את פוסט המשחק המסורתי, שכן בסוף השבוע – כולל יום שבת – תוכננה לי חגיגה משפחתית בעיר בה נולדתי ובה ביליתי חופשות קיץ רבות ומאושרות, אשקלון. תיארתי לעצמי שהמשחק השבוע יוצא מוקדם ולא אספיק להגיע בזמן לתל אביב כדי לצפות בו, וכבר תכננתי להודיע על ביטול חד פעמי של הפוסט.

מה רבה היתה שמחתי, אם כן, כשגיליתי שאלוהי הכדורגל, הידוע גם בשם "משבץ המשחקים הגדול", הוכיח שוב את צבעו הירקרק כשבא לעזרי והעביר לשבת הנוכחית – בלי שאיש שם לב לכך – את המשחק נגד… הפועל אשקלון! ובכך איפשר לי לא סתם לראות את המשחק אלא אף להיות נוכח באיצטדיון עצמו!

עכשיו נותר לי רק לקוות שנשארו כרטיסים (ועדיף ליציע הירוק, שלא אצטרך לאפק את השמחה או להסוות את הצער), כדי שאוכל ממש להגיע ליציע.

ולקוות שגם מכבי חיפה תחליט סוף סוף להופיע.

לפני

הידיעות על הכוונה למכור את דבה בחלון ההעברות המתקרב הולכות ומתרבות, ואלישע נותן לו צ'אנס – אולי אחד האחרונים – להוכיח שמקומו בכל זאת איתנו, או לפחות להעלות קצת את המחיר שלו לקראת ינואר (מן הסתם גם לפציעה של אזולאי יש משקל פה, כמו לעובדה שאלישע לא ממש סופר את חמד). הנסיבות האלו יוצרות סיטואציה מאוד מעניינת, מהסוג החביב על הבלוג:

משחק טוב וגולים של דבאלישווילי עשויים להשאיר אותו בקבוצה. מצד שני (ווהו!), משחק כזה יגרום לסקאוטים שעוקבים אחריו לרצות להחתים אותו, כלומר – יקדם את המכירה שלו. משחק גרוע של דבה, לעומת זאת, יזרז את מכירתו והחלפתו בחלוץ זר אחר. האמנם? לא ממש, כי אז אף אחד לא ירצה להחתים אותו. בקיצור, אם דבאלישווילי רוצה להישאר במכבי חיפה, הדבר הכי טוב שהוא יכול לעשות הוא לשחק ממש, אבל ממש גרוע. אולי אפילו להבקיע איזה צמד לרשת של דוידוביץ', ולעצור בעיטות של קטן על הקו של שער אשקלון. ככה לא יהיה שום סיכוי שמישהו ירצה להחתים אותו – ותהיה לו חצי עונה שלמה להוכיח שבכל זאת הוא ראוי להיות במכבי חיפה. או אולי ראוי לא להיות במכבי חיפה? ראוי להימכר על ידי מכבי חיפה? מבלבל העסק הזה. ואם אותי זה מבלבל, הוא בטח לגמרי בסרטים. פלא שהוא לא מבקיע? בכל פעם שהוא בא לבעוט, כל הספקולציות צצות ועולות, ועד שהוא מחליט מה לעשות מגיע מגן וחוטף לו את הכדור. מסכן.

ההרכב

(ע"פ וואלה! ספורט)

ניר דוידוביץ'; אייל משומר, אריק בנאדו, שי מימון, פיטר מסיללה, ג'ון קולמה, גוסטבו בוקולי, יניב קטן, ליאור רפאלוב (אייל גולסה); מוחמד גדיר, ולדימיר דבאלישווילי.

החששות בהרחבה

מנסיוני האישי אני יודע שבניגוד לתדמיתה, אשקלון היא עיר נהדרת, רגועה, עם חוף ים מדהים ואנשים טובים. על הפועל אשקלון, לעומת זאת, אני לא יודע כלום חוץ מדבר אחד: ערן לוי. הבחור הזה, שכמה מאוהדינו המבריקים עדיין שרים לו משום מה שירים גם כשהוא לא נוכח במגרש, כנראה יבקיע מחר. בקרן, בבעיטה חופשית או בסתם איזו בעיטה מ-40 מטר, הוא כנראה יבקיע. לנו נשאר רק להבקיע שניים ולקוות שהוא יסתפק באחד.

בשביל שזה יקרה דוידוביץ' יצטרך להיות עירני גם כשנדמה שהכדור רחוק מהשער; מימון ובנאדו יצטרכו לצאת רחוק ולסגור ללוי את אפשרויות הבעיטה, תוך שהם פותחים עין גם על טגה וגואטה (שאני זוכר מנתניה כמאוד מוכשרים) ועל השחקנים האחרים (שאני לא מכיר). סביר שהפעם למגנים שלנו יהיו הזדמנויות רבות לעלות ולתקוף: משומר כבר הוכיח שהוא יודע לעשות את זה לא רע כשהוא רוצה (וכשהיריבה חלשה), ומסיללה זה מסיללה. את שניהם נצטרך בכושר שיא כי מול ההגנה האשקלונית, שמן הסתם תצופף היטב את המרכז, נזדקק לפריצות טובות באגפים ולהגבהות מוצלחות.

קולמה ובוקולי יעזרו גם הם בסגירה על לוי, שלמיטב הבנתי הוא המפתח המרכזי ובעצם היחיד למשחק ההתקפה של אשקלון. נדמה לי שלאור ההגנות המעובות של היריבות במשחקים האחרונים, אותן אשקלון תחקה מן הסתם, היה אפשר לחשוב ברצינות על ויתור על בוקולי, הסתפקות בקשר אחורי אחד והעלאת קשר התקפי יותר (כשגולסה הוא השם המתבקש). אבל אם כבר עולים עם שני אחוריים, בוקולי חייב לשחק הרבה יותר קדימה ולאיים על השער כמה שיותר.

רפאלוב משחק גרוע כבר כמה משחקים אבל אלישע כנראה ימשיך לתת לו קרדיט, וזה בסדר מבחינתי. אולי קצת הרגשת יציבות זה מה שהבחור הזה צריך (ואם לא אז אני כבר לא יודע מה הוא צריך, אבל אנחנו צריכים להתחיל לשקול להיפרד ממנו). לפי וואלה יכול להיות שגולסה יעלה במקומו. אני מעדיף כאמור שזה יהיה במקום בוקולי, אבל בכל מקרה גולסה בהרכב זה דבר חיוני עבורנו. כמו שכתבתי בתגובות אחרי הדרבי, מה שחסר לנו לדעתי זה צעיר רעב ומלא השראה שיש לו מה להוכיח. קטן כבר היה שם, רפאלוב אולי לעולם לא יהיה שם, ורד יותר על מיטת הרופא מאשר שם, ורק גולסה נשאר (וקצת סולליק – אבל זה כנראה עוד לא הזמן שלו). בכמה דקות ששיחק בדרבי אייל הראה שיש בו רעב, ואת זה שיש לו את היכולת אנחנו יודעים ממזמן. עכשיו רק נשאר לו להוכיח, ואני מאמין בו.

בחוליה ההתקפית, קטן הוא היחיד שמתפקד אצלנו לאחרונה אבל גם הוא לא יכול לפתוח בונקרים לבד וצריך עזרה. לגדיר זה אולי הצ'אנס האחרון להוכיח שהוא יכול לספק עזרה כזו, לפני שוורד, סינטיהו ושלומי אזולאי דואגים שהוא לא יראה יותר מגרש. אני מקווה שלשם שינוי מוחא יוכיח שהוא יודע לשחק טוב לא רק בתחילת עונה ובסופה.

…ובחוד עומד לו בדד דבאלישווילי המסכן, שבוי בלופ אינסופי של התלבטויות וויכוחים פנימיים סוערים – האם להכניס את הכדור, אם לאו. עזוב אותך מספקולציות, לדו. תן גול. אם לא בשבילך, בשבילנו.

מי?

גולסה, התקווה האחרונה (ואם לא ישחק אז נחזור לקטן, האחרון שמימש את התקווה).

מה?

הכל, רק לא עוד פעם חוסר האונים הרגיל מול הבונקר. אלישע, גיאורגי, שחקנים יקרים, כנסת נכבדה: אתם כבר יודעים שהולך להיות בונקר, נכון? אני מקווה מאוד שהפעם התכוננתם. תבעטו מרחוק, תנסו דאבל-פאסים, תגביהו לדבה. לא משנה מה, רק תשחקו קדימה והעיקר – תעזו. זה לא יהרוג אתכם.

גם השבוע

היריבה תצא למתפרצת שתעבור ליד קטן, אבל הוא יעדיף לצעוק על מי שאיבד את הכדור במקום לנסות להשיג אותו חזרה.

סיבות לאופטימיות

הולכות ונגמרות. אבל היי, ינואר מתקרב!

הנבואה

ניתנה לשוטים.

ולכן

0:3 ירוק!

אחרי

שלושה אירועים מיוחדים אירעו היום בבת אחת – הניצחון הגבוה ביותר שלנו העונה, ביקור שני שלי באיצטדיון תוך חודש (הפעם האחרונה שזה קרה היתה אולי לפני 10 שנים – אם לא מחשיבים את ליגת האלופות בשנה שעברה), וחשוב מכל: תחזית הבלוג היתה מדויקת להפליא! 0:3 ירוק! ווהו!

אז אמנם היה משחק די משעמם (זה קצת יותר מהנה כשנמצאים במגרש), והיריבה היתה חלשה להחריד (כמו שלושת רבעי מהליגה הזו), וגם אנחנו, אפעס, עדיין לא ממש מזכירים את מכבי חיפה שהיינו פעם. אבל ביום כזה, עם ניצחון חוץ לא מובן מאליו, עם ביקור מרגש (ומלא מתנות!) בעיר הולדתי, וחשוב מכל, תחזית שהתממשה במלואה – ביום כזה אי אפשר להתלונן.

בגדול

פעם היו כועסים פה על קבוצות שסוגרות את המשחק כדי לסחוט תיקו או ניצחון במתפרצת. קבוצות היו באות לשחק כדורגל, גם במחיר של הפסד, רק בגלל הבושה שיגידו ששיחקו "בונקר". הבושה הזו אבדה השנה, וכל קבוצה שמשחקת נגדנו הבינה את הטריק – לנעול את ההגנה עם 8 שחקנים ולקוות שהשניים הנותרים יצליחו לעשות משהו בהתקפה.

אשקלון לא עשתה את זה. סוף סוף ראינו קבוצה שיודעת שאם תפסיד, והיא כנראה תפסיד, עדיף לא להתבזות באנטי-כדורגל. לצערם של המקומיים, אין להם יותר מדי שחקנים שיכולים לספק פרו-כדורגל, וגם המגרש הוא לא ממש מגרש כדורגל. לנו, בכל אופן, הגישה האשקלונית החדשנית די עזרה, ואפשרה לנו להראות משהו ממה שהשחקנים שלנו יכולים לעשות – אם הם רק רוצים.

גם היום אני לא בטוח בציונים שאני הולך לתת כי עוד לא התרגלתי למעקב אחרי כל השחקנים בלי מבט העל של הטלוויזיה. הפעם גם ישבתי מאחורי השער אז בכלל היה קשה לזהות מה קורה שם, במיוחד במחצית הראשונה. אתם מוזמנים לתקן אותי אם אני טועה.

כמה

3:0 לנו

ציונים

דוידוביץ' – 6. לא היו עליו יותר מדי איומים, אבל הצליח למנוע מערן לוי את השער המתבקש.

בנאדו – 6. בהתחלה היה קצת מבולבל אבל השתפר עם חלוף הדקות, וכמובן – בישול נדיר ונהדר!

מימון – 5. מול האין חלוצים של אשקלון הצליח לגרום פעם פעמיים לדפיקות לב.

מסיללה – 5. נדמה לי או שפיטר איבד לגמרי את החשק?

משומר – 7. עוד משחק מצוין של משומר שמנצל היטב את ההיעדרות (הדי מדאיגה, יש לומר) של עותמאן. נלחם, חילץ, תקף ואף כבש שער יפה, שני בשלושה משחקים.

קולמה – שיחק מעט מדי. שיהיה בריא.

בוקולי – 8. אחרי היציאה של קולמה החזיק את מרכז המגרש לבד. היה בכל מקום והראה לאלישע שבמשחקים כאלה אולי מספיק קשר אחורי אחד.

רפאלוב – 5. פה ושם עשה איזה דריבל יפה, ואפילו הבקיע שער, אבל עדיין לא מספיק דומיננטי בעיניי.

קטן – 5. משחק בעמידה, תוקע התקפות. עם קטן של פעם היינו גומרים משחק כזה ב-0:5.

גדיר – 4. חלש מאוד, כרגיל לאחרונה. לא יהיה בהרכב במשחק הבא, בלי קשר לפציעה.

דבאלישווילי – 8. כנראה שההתלבטויות עזרו. דבה נתן משחק מצוין, עם גול, בישול ועוד כמה איומים על השער. זה דבה שרצינו לראות.

מחליפים

גולסה – 7. מלא מרץ ונראה לי כמו השחקן היחיד שבאמת רוצה כל הזמן לשחק קדימה. חוזר להיות הבטחה גדולה ואם יקיים, זה יכול לעשות בשבילנו את ההבדל בין מקום בצמרת להתמודדות על האליפות.

ורד – 6. יופי שהוא חזר. חתיכת לוחם שלא מפחד להיכנס לתיקולים והיווה איום הרבה יותר גדול מגדיר מימין.

סולליק – עשר דקות שוב הספיקו לו להראות את הפוטנציאל הענק.

השחקן המצטיין

דבאלישווילי. התלבטתי בינו לבין גוסטבו שעשה עבודה מדהימה אחרי שקולמה יצא. אבל בסוף החלטתי שמגיע ללדו, שהיה לו הרבה מה להוכיח והוא בהחלט סיפק קבלות – ובדיוק ברגע הנכון. רק שימשיך ככה.

עוד כמה מילים

עדיין לא ראינו ממש משחק מסודר (גם לדשא היה מה להגיד בעניין), ושוב הגבנו למשחק של היריבה במקום להשליט עליה את המשחק שלנו. אבל העיקר הוא שסוף סוף ידענו לנצל שער יתרון כדי להבקיע עוד אחד ועוד אחד, ולא להתמסר כדי להעביר את הזמן ו"להגן על התוצאה". אולי – הלוואי! – שזה סימן לבאות.

תודות

לבת דודתי המאממת עדן אלוש שישבה איתי ביציע, הפילה את סנטריהם של כל החיפאים מסביב וגרמה לי להרגיש כמו הגבר הכי מוצלח בסביבה.

השורה התחתונה

דרך חדשה? עם גולסה וורד שחוזרים ומכניסים הרבה רעב לקבוצה, אולי יש תקווה באופק.

השורה מתחת לשורה התחתונה

זה עדיין לא זה, אבל 0:3 זו כבר תוצאה ירוקה לגמרי – ואולי בעקבות התוצאה תתחיל לבוא היכולת.

אודות הופמן

כותב, עד שייגמר
פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized, בעיית הקבוצות האחרות, הכדור הוא הכל, ירוק עד, כללי, משחקים במילים, קישור התקפי, עם התגים , , , , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

24 תגובות על הפועל אשקלון – אנחנו

  1. פרלה הגיב:

    כבר חשבתי שבגלל שלא כתבת הגיע השלוש אפס…
    זה מה שהיינו צריכים אחרי הבונקרים.
    עכשיו צריך לבסס את ורד על גדיר ולתת לגרוזיני לפתח רצף.
    גם גולסה נראה לי בפורמה וכדאי למצוא לו מקום בהרכב.
    בקיצור, שוב סיבות לאופטימיות. עד ינואר השם ירחם. אם במצבנו אנחנו צמודים לפיסגה הכל פתוח.

    אהבתי

  2. שי הגיב:

    איך ניחסת את ערן לוי!!
    מחכה לניחוס של ג'אקו ערפאת בשבוע הבא..

    אהבתי

  3. הופ הגיב:

    פרלה – האמת שרציתי שיהיה 4, כי היתה לי תקווה סמויה שנגמור עונה שלמה בלי אף 0:3 ירוק, וכך אוכל להתגאות בשיא של תחזית שלא התממשה במשך שנה! זה כמו להשיג 0 בטוטו.
    זאת אחת הליגות הגרועות שאני זוכר. אנחנו יכולים גם להיאבק על האליפות, ובלי לשפר את היכולת.
    שי – יגיע! ושום מילה על המשחק?

    אהבתי

    • שי הגיב:

      לצערי החמצתי את המשחק (שלושה גולים כולל אחד של דבא, מי יודע מתי נזכה לאירוע שכזה שוב).

      יש מצב לתמונה שלך מהמגרש בכדי שנוכל לראות את החיוך של העלמה אלוש?

      אהבתי

  4. מתי הגיב:

    בדיוק עלייך המציאו את הפתגם:גם שעון עומד צודק פעמיים ביום.
    מספר הדקות נטו ששיחקו היום , נראה לי קטן בהרבה ממספר דקות הלימוד נטו שמצליחה להעביר מורה כונפה לכיתה מופרעת.
    היה נדמה שהמשרוקית של בוחבוט מחוברת לו לקנה הנשימה וכל נשיפה שיוצאת לו מהפה משמיעה שריקה.
    והדשא? כמו בסן סירו אחרי שגטוסו עושה גליצ'ים ברחבי המגרש.
    בקיצור משחק שנזכור ממנו במיוחד את החזון הנבואי שלך ל-3:0 ירוק ואת הנבדל של אריק בנאדו.

    אהבתי

  5. הופ הגיב:

    מתי – בדיוק! מקווה שהפעם השניה שלי תגיע במשחק יותר קריטי.
    הצחקת עם בוחבוט. וגם עם גאטוסו. רגע אז באמת היה נבדל? אני מניח שאתה מתכוון לדבה. כשיושבים מאחורי השער אי אפשר לדעת כלום, בטח שלא דברים כאלה. החלוץ נראה לך בדיוק באותו קו עם הקשר האחורי והשוער של היריבה. אבל לפי מה שהספקתי לקרוא באתרים השונים זה לא היה חד משמעי.

    אהבתי

  6. tsoof הגיב:

    גאון.

    וגם קדוש שאתה מבזבז את הזמן שלך על החרא הזה.

    ירוק עולה.

    אהבתי

  7. יניב הגיב:

    יש סיכוי לראות אותך גם בבית? או לפי ארביטמן – In the home…?
    כמה נקודות:
    + רפאלוב כאילו מאוים מגולסה ולא נותן לו כדורים
    + יש שחקנים שהפציעה יפה להם
    + דבע לא היה כזה טוב….היו כמה החטאות אומללות…
    + ורד שינה את המשחק
    + מזל שהמגינים שלנו מהירים, אחרת לא רוצה לדעת איפה היינו
    + הנבואה ניתנה לבלוגרים

    אהבתי

  8. הופ הגיב:

    צפריר – כשאמרתי לספר את זה לעולם, לא התכוונתי פה בבלוג. זה היה יותר בכיוון של הקיר של עזריאלי, צפלינים, שלטי חוצות באיילון, כאלה. אבל תודה.
    בינתיים אדבק לחרא, בתקווה שיום אחד אהיה "זה שליווה את הקבוצה בשעותיה הקשות" (סביר שאף אחד לא יזכור את זה אז). עולה עולה!
    יניב – ארבייטמן ענק. למי שפספס – שלומי בשילוב מופלא של אלון מזרחי עם "ורי ורי האפי" של יעקובו:

    – אבחנה מעניינת לגבי רפאלוב. אני אשים לב לזה.
    – על דבה כבר שמעתי עוד אחד שאומר את זה. האמת שהתכוונתי לתת לו 7 ולבוקולי מצטיין, ויכול להיות שתוך כדי כתיבה קצת נסחפתי. אבל אגן בכל זאת על הציון – דבה היה אתמול באולי אחד המבחנים הגדולים שלו במכבי. עוד לא היתה לו תקופה כזו, בדיוק לפני חלון ההעברות. איך הוא התמודד עם הלחץ הזה? גול, בישול, החזקת כדור עם הגב לשער ושחרור לחברים במחצית השניה + עוד סלאלום יפה. אז נכון שבמגרש זה אולי נראה טיפה פחות טוב ממה שעולה מהפוסט, אבל חלוצים נמדדים במבחן התוצאה, ודבה נתן אתמול תוצאות ובדיוק ברגע הנכון.
    – אהבתי גם את האבחנה לגבי ורד. מה שמיוחד בשחקנים צעירים ורעבים כמו גולסה וורד זה הדבר הזה שלא רואים בסטטיסטיקה – הרצון שלהם לקדם את המשחק. בדיוק הדבר שמעצבן אותי אצל קטן (שאמרו לי שהיה טוב יותר ממה שכתבתי) – האדישות הזו של מי שכבר השיג הכל. זו שמאפשרת לו להתמסר באמצע עם בוקולי ביתרון 0:3. רוח הקרב של ורד וגולסה זה משהו שאיפיין את עטר, בניון וברקוביץ' תמיד, גם כשהובלנו 0:4. הם באים לשחק, לכבוש, ליהנות, לגרום לקהל ליהנות. לא לצאת ידי חובה.
    כבר הרבה זמן אני חושב שקטן הציב לו אתגר פרטי – לעשות את המינימום ההכרחי שיאפשר לנצח, ולא טיפת אנרגיה יותר מזה. יכול להיות שרפאלוב קצת נדבק ממנו בקטע הזה, וזו הטרגדיה שלו. במקום שירצה לכבוש את העולם כמו אייל, יוסי ורביבו, הוא הציב לעצמו את קטן בתור דוגמה ומסתפק בלכבוש את העיר והאוהדים.

    אהבתי

  9. הופ הגיב:

    יניב – אולי מתישהו, באיזה צירוף נסיבות מוזר, אגיע שוב לקרית אליעזר. אתה לא מגיע בכלל למשחקי חוץ?

    אהבתי

  10. mooncatom הגיב:

    בכדורגל אני כלום,
    בימי הולדת יש לי מושג מסויים…
    אז יום הולדת שמח,
    ושבכל מקום, לא רק במגרש,
    יהיו לך הרבה גולים!!!
    (עוד אומרים גולים, נכון?)

    אהבתי

  11. הופ הגיב:

    מונקה, הצחקת אותי! כן, עוד אומרים גולים :)
    תודה רבה! באמת יש לי גולים לא רק על המגרש. בכל פעם שאני הולך על המדרכה ובועט באבן, מבחינתי הבקעתי גול – ולא משנה איפה האבן נחתה!
    בכלל, איזה כיף זה לקבל ברכות גם אחרי שכבר עבר היומולדת. זה קצת כמו להרגיש שוב פתאום את הטעם של ארוחה טובה שאכלת לפני כמה ימים – רק בלי הצד המגעיל שבזה!

    אהבתי

  12. פרלה הגיב:

    1. ורד מעלה את האינטיליגנציה ורמת קבלת ההחלטות על המגרש ורק בשביל זה הוא שווה מקום בהרכב.
    2. להסתדר בלי קולמה זה אתגר רציני ונראה אם נעמוד בו גם בשבת.
    3. ניר ואריק משיבים כל שבוע עוד בטחון מאחור.
    4. מעגל הכובשים מתרחב.
    חמש . לא נתייאש.

    אהבתי

  13. dodoz הגיב:

    אנחנו מוכנים להקריב! מי יתן ונשמת אשקלון ז"ל (טיפת הסטילה) תהיה לרוח הגבית שתחזיר את מכבי חיפה לגדולתה ותוריד קצת את האדמומיות הצורבת בעיניים.

    אהבתי

  14. הופ הגיב:

    פרלה – מסכים עם הכל. לגבי אריק, ככה זה נראה כרגע. אני עוד רוצה לראות אותו במשחק נגד קבוצה חזקה. בעצם אין ממש כאלה השנה. אז אולי זה מספיק.
    דודוז חביב – בשם העיר חיפה, תודה! תהא נשמת אשקלון צרורה בצרור ליגת העל גם בעונה הבאה.

    אהבתי

  15. פיפו הגיב:

    מבריק כרגיל.
    רק לא ברור לי מה ראית מבוקולי.
    מה יהיה עם המסירות ליריב, זה שהקבוצה שמשחקת נגדך לא ממש מהווה יריב, לא אומר שצריך למסור להם.
    אה, סתם נ.צ, פעם ראשונה שאיכשהו שמחתי ששחקן של מכבי חיפה נפצע, וזה קרה כמובן כשמוחא גדיר נפצע.
    רק נשאלת השאלה, מה עובר על אלישע, מה עוד צריך גדיר לא לעשות בשביל שיעוף מההרכב?

    אהבתי

  16. הופ הגיב:

    פיפו – תודה. ראיתי את בוקולי שורף את המגרש, מחלץ כדורים ומחזיק את האמצע כמעט לבד (גולסה עזר לו) אחרי שקולמה יצא, נגד קבוצה שדווקא העזה לנסות לתקוף. כאמור, אני נוטה להאמין שיש הבדל בין מה שרואים כשאתה במגרש לבין מה שרואים בטלוויזיה – ואני לא יודע מה מהם מאפשר ראיה יותר "נכונה" של המשחק (הייתי שמח אם היה לי את המשחק בוידאו כדי להשוות).
    צודק לגבי המסירות ליריב. במקרה הזה אני מאשים קצת את המגרש הבאמת גרוע, וזה דבר שראיה מקרוב שלו בהחלט עוזרת להבנה. מלא מהמורות, הכדור קפץ וברח כל הזמן. לשתי הקבוצות.
    חבל לי על גדיר. שניים שלושה משחקים בעונה הוא מראה מה יש לו ברגליים (גם אם לא בראש), ובכל השאר הוא דואג להרוס את זה. אלישע מן הסתם מקווה בכל פעם מחדש שמוחא יחזור לעצמו, וזה לא קורה. ואל תשכח שאזולאי פצוע וורד חצי פצוע, זה לא שיש יותר מדי ברירות.
    אגב התאוריה שלי היא שגדיר הוא שחקן למשחקים מול יריבות ששולטות ותוקפות, כי המהירות והטכניקה האינטואיטיבית שלו – אם משתמשים בו נכון, וגם זה לא קורה יותר מדי – יכולות לעשות את ההבדל במתפרצות. אז באימונים ובמשחקים מול האירופיות הוא מפגין יכולת טובה, אבל כשמגיעים לשחק מול בונקר הוא צריך להתחיל לחשוב ומסתבך.

    אהבתי

  17. ישי הגיב:

    הבעייה של גאדיר היא שאזולאי יותר טוב ממנו מול השער ושסולליך יותר מהיר ממנו.
    בקיצור אין סיבה שהוא ישחק

    אהבתי

  18. הופ הגיב:

    ישי – אני לא חושב שסולליך יותר מהיר מגדיר. ולמוחא יש לדעתי טכניקה נהדרת שאין לאזולאי, ושלא מוערכת מספיק בגלל שתמיד הוא הורס עם איזה איבוד כדור מטופש בסוף.
    אתה צודק שהוא חלש מול השער, אבל הבנתי שהוא לוקח עכשיו שיעורים אצל האווירון :)
    הבעיה של גדיר היא בעיקר בראש, לדעתי. צריך לסדר אותו.

    אהבתי

  19. פינגבאק: אנחנו – הפועל עכו | מצד שני

  20. פינגבאק: סיפור של חורף, או יותר? פוסט אורח מאת פרלה | מצד שני

כתיבת תגובה