גמר הגביע: זה לא גביע

לרגל גמר הגביע אנחנו לוקחים הפסקה מסדרת הפוסטים האורחים שחוגגים את האליפות. בתקווה שכשנחזור אליהם הם יחגגו משהו אחר.

ברור לכל שהיום זה לא סתם גמר גביע. לא על הגביע מתחרות פה הקבוצות. אחת מתחרה על הכבוד והיקר שבזכיה בדאבל, והשניה משחקת כדי למנוע מעצמה ומאוהדיה את האכזבה והריקנות המתלווים להישארות עגומה בלי כלום. אלה עשויים לזכות בפרס הכפול, ואלה עלולים להפסיד הכל. ולכן, בניגוד לתחושות העולות אולי מהכתבות באתרים ומפרצופי האוהדים בעבודה, זה הולך להיות משחק קשה.

לפני

שלא יעבדו עליכם: הפועל ת"א אולי מפורקת, אולי היא באס"ק ואולי שחקניה מחפשים להם קבוצות אחרות, אבל שלא יהיה לכם ספק שלמשחק גמר הגביע הם יבואו בשיא המוטיבציה. מדובר פה בהזדמנות להציל משהו מהעונה הזו ולזכות בעוד טיפת כבוד אחרונה, כשכל מה שהשחקנים צריכים לעשות זה לתת את כל מה שנשאר להם במשחק אחד. הם לא יוותרו על ההזדמנות הזו כל כך בקלות.

זה לא רפרנס

מבחינה טקטית אין לשתי הקבוצות מה לחדש. שתי הקבוצות כבר מכירות אחת את השניה עד זרא, וכבר לא יכולות להפתיע. ובכל זאת יש כמה מפתחות: לתקוף מהצד של קנדה עם ליאור ופיטר, לשחק על הקרקע מול פרנסמן המוגבל ובאדיר המזדקן, והעיקר – בשום פנים ואופן לא לעשות עבירות ליד הרחבה, כי טועמה בכושר מצוין ושחקני הפועל יחפשו לסדר לו מצבים.

אבל זה קודם כל קרב של רצון. בהורדת הידיים הזו תפסיד מי שתישבר ראשונה. בהפועל כל התירוצים לשבירה כבר ידועים ומוכנים (לצד בקבוקי השמפניה שממתינים, מכוסים ומוסתרים היטב, למקרה של ניצחון). הפסד האליפות, הבעלים, השחקנים שכבר חושבים על החוזה הבא… כל מה שיש לגוטמן בבטן יישלף אחרי המשחק, הפקקים יחולצו וכל הלכלוך ייצא.

אבל גם לנו יש סיבה טובה להישבר. נפילת המתח אחרי סוף העונה היא אדירה. כמעט שנה שהשחקנים שומרים על רמה מסוימת של דריכות, כדי שהעונה לא תישמט מידיהם, וכל המתח הזה התפרק ברגע אחד בשבוע שעבר. טקסי אליפות מחויכים הם לא טובים לשמירה על מתח בריא.

ברור שהשחקנים שלנו רוצים להביא דאבל לקהל, אבל הם מרגישים במעמקי ליבם שהוא כבר קיבל את שלו. את החוב שלהם השחקנים החזירו. הפועל, לעומתנו, פתחו חשבון חדש מול האוהדים האדומים. הלחץ, עם זאת, מהם והלאה. הם הצליחו ליצור מראית עין של אנדרדוג מושלם, כמו שהם אוהבים. ומכבי של אלישע, כבר למדנו, לא במיטבה כשהיא פייבוריטית.

לפיכך ולאור כל זאת, במעין הפוך על הפוך מחוכם אבל תקף לחלוטין, אני סבור שמכבי לא פייבוריטית, דווקא בגלל שהיא פייבוריטית. הסיכויים לדעתי שווים פחות או יותר, לכל אחת הסיבות שלה לנצח או להפסיד. מה שיקבע פה, כמו בכל הורדת ידיים בין יריבים שקולים, הוא היכולת לשמר את הרצון לנצח – או לא להפסיד – במשך יותר דקות.

*

קודם כל צריך להיזהר מלספוג בהתחלה. שער אחד קטן של הפועל והמשחק הולך בדרך כל משחק מולם (כמעט! איזה כיף שאפשר כבר להוסיף): התגוננות שלהם, שליטה שלנו, מתפרצות שלהם, היסטריה שלנו. זה עלול להיות מצב אבוד. ולכן צריך שנהיה מאוד מאוד זהירים. על גבול הפחדנים. להשקיע בהתחלה יותר בהגנה מאשר בהתקפה. לא לתת להפועל את התחושה שהיא יכולה לעשות את זה.

צריך לשחק באינטנסיביות, וכשהכוח מתחיל להיגמר לשחק עוד יותר באינטנסיביות. ככל שיעברו הדקות והעייפות תתחיל להזדחל למוח ולדחוק החוצה את החמצן, שחקני הפועל יתחילו לחשוב על הפסד האליפות, ועל החוזים שעוד לא נחתמו, ועל מלחמות הבעלים. צריך שהם יחשבו על כל אלה. צריך לגרום להם להתעייף.

צריך להיות נחושים. להזכיר לשחקני הפועל בכל תיקול ובכל קרב אווירי שהם משחקים נגד האלופה.

צריך לשחק כמו אלופה.

צריך לעודד כמו אוהדי האלופה. יהיה לנו יתרון מספרי ביציעים. צריך לנצל אותו. השחקנים הביאו לנו צלחת, אנחנו יכולים לעזור להם להפוך את זה לסרוויס.

צריך להביא גביע לחיפה. כי גביע היום הוא לא גביע. גביע היום הוא עונה שתיזכר לנצח.

הנבואה

ניתנה לשוטים.

ולכן

0:3 – ודאבל ירוק!

אחרי

לא כולם שמו לב לזה, אבל מה שקיבלו שחקני הפועל ת"א כשעמדו על הפודיום לא היה גביע. זו היתה תזכורת עם ידיות וסרטים מתנפנפים למה שהם היו יכולים להיות, לשושלת שהיו יכולים ליצור עם חומר השחקנים המצוין שיש שם, לדפים שהיו יכולים לכתוב בספר דברי הימים של הכדורגל הישראלי, אם רק לא היו הפועל תל אביב.

ואנחנו ראינו אותם מניפים את התזכורת הזו, וגם בשבילנו זו היתה תזכורת. תזכורת לכך שהעונה שלנו לא היתה מושלמת. היא לא היתה באמת עונה שראויה לפרס בצורת דאבל, היא היתה עונה שאולי תיכנס להיסטוריה כאחת הגדולות והמיוחדות, אבל לא כאחת הטובות. ובמובן מסוים, טוב שקיבלנו את התזכורת הזו, ולא קיבלנו את הגביע. עם זכיה בדאבל, מישהו שם עוד היה חושב שהקבוצה בסדר כפי שהיא, שהיא לא זקוקה לחיזוק ולשיפור. ולא כך היא. בקבוצה יש כמה וכמה פגמים, שזקוקים לתיקון כבר בחודש הקרוב, כי עוד מעט מתחילות מוקדמות ליגת האלופות.

כל התחלואים שלנו, שראינו במהלך העונה וקצת שכחנו בסופה, נחשפו במשחק הזה. החל בהישענות הכמעט בלעדית על קטן, הישענות שחשבנו שנפטרנו ממנה אבל היא חזרה היום להכות בנו במלוא עליבותה; דרך ההגנה שלנו, שיכולה לתת עונה הירואית אבל מול חלוצים מהירים וחזקים היא שוב לא "הגנת האלופה" אלא צירוף בעייתי של בלם אחד מבוגר, בלם אחד חסר ניסיון, מגן אחד שהוא רק השני בטיבו בתפקיד שלו בקבוצה ומגן אחר שמת לעוף מפה; עבור בקישור האחורי, שמורכב משחקן אחד שרוצה אבל לא יכול לבד ושחקן אחר שרוצה אבל פשוט לא טוב מספיק; וכלה בהתקפה שלנו, שלא יכולה לתפקד במערך שני חלוצים כשרק חלוץ אחד באמת משחק.

בכל התחלואים האלה יצטרכו להתחיל לטפל כבר החודש, ובעיקר בבעיה הקשה מכולן – חוסר האונים מול משחק הגנתי קשוח וטוב של קבוצה חזקה, כי בכאלה ניתקל עוד הרבה אם נרצה להגיע רחוק באירופה. זה יהיה האתגר של אלישע בשנה הקרובה (ברכות על המינוי הנכון והמוצדק): להקנות לקבוצה יכולת להתמודד עם קבוצה שיודעת לסגור את קטן ורפאלוב, יכולת לאלתר כשהתכנית המקורית משתבשת (ו"לאלתר" אין פירושו לתת למשומר לנהל את המשחק), ואת היכולת המנטלית לצאת מהבור כשנתקעים, במקום לשקוע לתוך דכדוך מרפה שרירים.

*

המשחק הזה, למעשה, היה גמור כבר בדקה השניה. הפועל לא יכולה היתה לבקש תסריט יותר טוב מזה. זה הלחם שלה, זה מה שהיא יודעת לעשות הכי טוב בארץ. ברגע שהבקיעה את השער המוקדם, ההפסד היה ידוע מראש. רק דבר אחד היה יכול לשנות את הגורל הזה: תצוגת עידוד יוצאת דופן של הקהל. זה בדיוק ההבדל שקהל יכול לעשות: לשלוף קבוצה ממעגל הקסם המתסכל של חוסר יכולת שמוביל לייאוש שמוביל לחוסר יכולת וחוזר חלילה.

הקהל שלנו לא נתן תצוגה כזו, בלשון המעטה. וגם זה דבר שיצטרך להשתנות אם אנחנו רוצים להגיע לליגת האלופות של האוהדים. מאחוריי עמד איזה בחור שכל המשחק צרח וקילל את משומר ואת אלישע ואת דבאלישווילי ואת מי לא, ושיר עידוד אחד הוא לא שר. גם שאר האוהדים לא ממש פצו פה כדי לדחוף את הקבוצה, כשהיה ברור שהיא לא יכולה לדחוף את עצמה. רק צקצוקים ורטינות וקללות וייאוש. כשאזרתי קצת אומץ והתחלתי לשיר "כל העולם כולו, מכבי חיפה", האוהדים האחרים הסתכלו עליי במבוכה וחלק אפילו גיחכו, כאילו אני הבדיחה ולא הם. מאותו רגע שתקתי.

שתקתי ולא אמרתי לצרחן הנודניק מאחוריי שעם גרון כמו שיש לו הוא היה יכול להחזיר לבדו את השחקנים למשחק. לא אמרתי לאוהדים שהתחילו לעזוב בדקה ה-84 כמה אני מת שיהיה גול שלנו ברגע שייצאו מהאיצטדיון, ושלא יתנו להם לחזור פנימה להארכה. לא אמרתי לכל האוהדים שהלכו שפופים ושקטים בחוץ, כשברקע הזיקוקים של הפועל, תרימו את הראש, חבר'ה, אנחנו אלופים.

*

לא אמרתי שם אבל אני אגיד את זה כאן: תרימו את הראש, חבר'ה, אנחנו אלופים. העונה הזאת רשומה על שמנו ולא על שם אף אחד אחר. גביע זה נחמד אבל זוכות בו קבוצות כמו הפועל ר"ג, בני סכנין, הפועל ת"א. אנחנו קבוצה של אליפויות.

גביע זה נחמד אבל אי אפשר לקנות איתו בירה במכולת במנצ'סטר או בבאיירן לפני משחק חוץ בליגת האלופות. גביע זה נחמד אבל בשביל הפועל תל אביב של השנה זה לא יותר מפרס ניחומים על עונה שהיתה יכולה להיות גדולה, אבל אנחנו היינו גדולים יותר.

הגביע הזה הוא בשביל האוהדים האדומים סוף של שושלת שמעולם לא הוקמה. בשבילנו הוא התחלה של שושלת חדשה, עוד אחת בשורה ארוכה של קבוצות גדולות. אז תרימו את הראש, היה טוב, טוב מאוד, וטוב יותר עוד מחכה לנו.

עונת 2010-2011 הסתיימה, וההחלפה לא התבצעה במלואה. ייקח עוד קצת זמן עד שנשוב להיות מכבי חיפה שאנחנו מכירים, ייקח עוד כמה חודשים עד שאוהדי הפועל ישכחו את הקבוצה ההתקפית שהיתה להם לרגע קט. אבל הערב, הערב האחרון של העונה, אפשר כבר להגיד שבאופן רשמי הכל חזר לסדרו:
מכבי חיפה לוקחת אליפויות, שאר הקבוצות מסתפקות בגביעים.

תודה לך מכבי, על עונה כה יפה.

*

בימים הקרובים נחזור לסדרת הפוסטים האורחים לרגל האליפות ה-12, ובשבוע הבא – איך אתם מחכים לזה! – טקס נבחרי העונה של "מצד שני". אל תחמיצו.

אודות הופמן

כותב, עד שייגמר
פוסט זה פורסם בקטגוריה אליפות בת מצווש, בעיית הקבוצות האחרות, הכדור הוא הכל, ירוק עד, כללי, משחקים במילים, עם התגים , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

29 תגובות על גמר הגביע: זה לא גביע

  1. סטודנט הגיב:

    מסכים עם כל מילה

    כעת, משהו שמטריד אותי מאז אותה תגובה של פרלה, וזה אוזכר בפורום של מכבי חיפה אונליין: חילופו של אלישע בסוף העונה, what so ever. בהתחלה פטרתי את העניין כעוד ספקולציה, אבל יותר מדי סימנים מצטברים שגורמים לי להיות חרד:

    1. העיכוב בהודעה של יענקל'ה על הארכת החוזה – אולי בגלל הרצון לשמור על דריכות, ואולי מהטעות של אשתקד שהייתה הכרזה מוקדמת ודברים לא הלכו בכיוון הרצוי, ואולי כי זה יענקל'ה, והוא למד שבאים בהכרזות רק בסוף העונה. אבל יש אליפות, ולא סתם אליפות, ולמרות שלא שוחק גמר הגביע (להזכיר, לא זאת הייתה המטרה בתחילת העונה, אלא השבת הצלחת), עדיין יש משהו תמוה בעיכוב. גם ההצהרה שלו לפני חודשיים על זה שאלישע מועמד ראוי אך "ישנם מועמדים נוספים" מחשידה.

    2. הדם הרע בין פיני זהבי ולאלישע לוי – אני לא חבר של אף אחד מהם, וכל מה שאני יודע זה מקריאה בפורומים או בכלי תקשורת. אבל זה שאלישע הולך (ואף מתעקש) עם השחקנים הזרים שלו על חשבון השחקנים שפיני זהבי הביא: סילבה, קאנוטו והאחיין, לא הוסיף בריאות. וזה לא היה רק העונה, אלא גם בעונות הקודמות.

    3. מה שמביא אותנו לסעיף החתרנות. החתרן הבלתי נלאה של הכדורגל, שסוכנו הוא לא אחר מפיני זהבי. אברם סיים את הרומן שלו (באופן זמני) עם הממלכה הבריטית, וההזדמנות היחידה להישאר באירופה זה דרך מכבי חיפה. ואם אברם חתר והפיל את מוריניו (וקשטן אחרי עונת דאבל), מי זה אלישע?

    4. ליגת האלופות, שנת ה-100 והאיצטדיון – אני מניח שלקראת 2013 יענקל'ה ירצה למצב את המועדון שלו כמועדון אירופי מכובד, ולתקוע יתד מסויים באירופה, מה עוד שגם "סמי עופר" ייפתח לקהל הרחב בשנה הזו (פרלה ציין את הסיבה הזו). כנראה שיש מישהו במועדון שאולי ישכנע שלמרות שאלישע סימפטי, אין לו קבלות באירופה, ולא הוא יצליח להגשים את המטרה הזו. ואברם כן. וכמובן יגרוף את הרווחים העצומים מההעפלה לליגת האלופות (גם אלישע עשה את זה ד"א) ומתוצאות איכותיות בה. מה עוד שניתן להסתכן בליגה בגלל שהפועל ת"א מתפרקת, מכבי ת"א מפורקת מנטלית ולבית"ר אין כסף.

    5. איתי מרדכי, מאמן הנוער, סיים את תפקידו, ועל-פי תגובת המועדון "יהיה על תקן עוזר מאמן בעונה הבאה". עוזר מאמן? שני? אולי ראשון? מה עם דרסיליה? מה אנחנו יונייטד? בסוף 2008 הייתה כתבה במעריב שדווקא ניתן להסיק על יחסים מצויינים בין השניים, אבל השאלה האם צעד זה מקובל על אלישע, או שמא איתי מרדכי עתיד להיות עוזר של מאמן אחר?

    6. פרלה ציין את ז'וטא כמחליף. אני מניח שהוא יותר מחוייב למולדת ולנבחרת, ולכן (בעיקר) בגלל סיבה 3 אני מניח שזה יהיה אברם.

    אוי כמה שאני רוצה להתבדות. לא רוצה חתרנות במועדון הזה. אני רוצה את אלישע עונה הבאה! לא משנה מה קורה מחר

    אהבתי

    • פראליה הגיב:

      נתת פה הרבה חומר מחשבה מרוכז והגיוני, פשוט אסון אם זה יקרה, הקבוצה יכולה לאבד את הזהות והאופי שלה, שאלישע ייצג בצורה מושלמת בשלוש העונות האחרונות

      אהבתי

      • ברק הגיב:

        לקראת הצ'מפיונס אולי טוב שתאבד את הזהות שלה.
        בזהות הזו יש הרבה דברים טובים ואחד מהם הוא ענווה. זה מקסים בליגה אבל מתכון לאסון בליגת האלופות. בשביל שקבוצה ישראלית תצליח בליגת האלופות הזהות שלה צריכה להכיל אחד משניים: או חוצפה (הקבוצה של 94) או עליונות מוחלטת בארץ (הקבוצה של 2003).

        אהבתי

        • פראליה הגיב:

          לא מסכים איתך, לא רוצה לאבד את הזהות בעד שום הון.
          אני גם לא מסכים עם ההגדרה "אסון בליגת האלופות". מבחינתי הקמפיין הקודם לא היה אסון, אין הופעה שם שיכולה להחשב כאסון.
          ובמה תעזור עליונות מוחלטת בארץ? המרחק בין שתי הליגות הוא מרחק שנות אור.

          אהבתי

    • ניר הופמן הגיב:

      סטודנט, סחה על התגובה המושקעת. מחומר הראיות שאספת עולה שיש לך קייס, אבל נראה לי שכולן ראיות נסיבתיות (בתקווה שאני מבין מה זה אומר) :)
      אי אפשר לדעת מה שחר רוצה או חושב, מה שבטוח זה שככל שהזמן עובר יותר שמועות והערכות כמו זו צצות, וזה בטח לא עושה טוב לאלישע. השאלה אם זה טוב או רע שאלישע בלחץ.
      גם אני שומע על ז'וטא בעיקר, ואברם זה שם שיידחף לכל פתח פנוי של ספקולציות.
      אני די מסכים עם פראליה. אלישע בונה משהו בחיפה כבר שלוש שנים ואני חושב שצריך לתת לו הזדמנות להשלים את הבניה. ועל הדרך לעשות איזה תיקון באירופה.
      בכל מקרה אני לא מאמין ששחר יעז לפטר אותו אחרי דאבל, ולכן זה עוד יותר חשוב שננצח.

      אהבתי

  2. שי הגיב:

    לא רוצה לעסוק בזה עד היום ב11 בלילה, אבל בכל זאת – קרה פעם שהעיפו מאמן מעולה שזכה בדאבל לטובת אברם?

    אהבתי

  3. פרלה הגיב:

    ומצד שני (מצד שני למה? לא יודע)
    ראוי להזכיר את כל תוצאות ההתמודדות לאורך הטרילוגיה (שנחתמת באופן דרמטי בהתמודדות ראש בראש על הגביע):
    עונה ראשונה (2008/2009):
    0:0 בבלומפילד
    2:2 בקרית אליעזר
    נצחון לנו בפנדלים בגביע בבלומפילד אחרי שיויון שלנו עם הבאזר
    0:1 לנו במשחק העונה.
    עונה שניה (2009/2010):
    2:1 לנו בבלומפילד
    0:0 בקרית אליעזר
    1:0 להם בקרית אליעזר
    עונה שלישית (2010/2011):
    2:0 להם בקרית אליעזר
    1:4 להם בבלומפילד
    0:2 לנו במשחק העונה

    בסה"כ 3 פעמים תיקו, 3 נצחונות להם, 4 נצחונות לנו
    והערב?!
    שוב יפה השתיקה…

    אהבתי

  4. ברק הגיב:

    הניתוח שלי למשחק היום פשוט:

    למשחק הקודם אנחנו (הקהל) הגענו עם זנב מקופל בין הרגליים והקבוצה הגיעה עם סכין בין השיניים.
    במשחק הזה הקהל שלהם עם זנב מקופל, אז אולי הקבוצה…

    אהבתי

  5. פרלה הגיב:

    הודעה רשמית – אלישע IS HERE TO STAY
    שתהיה לנו פגרה נעימה ושנה מוצלחת

    אהבתי

  6. סטודנט הגיב:

    יש אלישע נשאר :) ארורות הספקולציות המפגרות והקונספירציות שהטרידו את שלוותי ביומיים האחרונים

    אני ממש מסכים בנוגע לקהל. יש כאלה שתוך כדי השיר "הנה היא עולה אלופת אלופת המדינה" היו בטוחים שמדובר בהפועל ת"א. אלוהים, יש לנו נגע תבוסתני בקהל

    אהבתי

  7. פרלה הגיב:

    בכל מה שנוגע לקהל – אמרתי לכם. חלק לא ראיתם כי הייתי מתלהם מדי.
    הבחור שישב מאחוריך עם כל בני קהילתו גורמים לי מצוקה קשה תוך כדי משחקים במהלך כל השנה ובעיקר מעמיקים את רגעי השפל. בסמי עופר ארינה אני תובע הפרדה. החיוביים ישבו ביציעים הטובים והשליליים יישבו עם אוהדי היריבה

    אהבתי

    • ניר הופמן הגיב:

      מעניין אם זה אותו בחור. שלי היה כבן 28-30, נמוך יחסית, חסון ועם קוקו.
      אני לגמרי בעד מדיניות ההפרדה שלך – מצדי שישבו ה"שליליים" יחד אבל לא עם ה"חיוביים". מהסיבה הפשוטה שכשהם מעורבבים אחד עם השני, השליליות בדרך כלל מנצחת. דרושים יותר אומץ ונחישות להתחיל לשיר מאשר לשתוק או לרטון.

      אהבתי

  8. ברק הגיב:

    1. מסכים בכל מה שנוגע לקהל. לדעתי הפסקאות הראשונות שמנתחות את הבעייתיות של הקבוצה ומבקשות להחליף שחקנים מציגות איזשהו דיסוננס מול הדרישה לעודד בכל מחיר. אני לא אוהב דיבורים כאלה על שחקנים לאור העובדות שהתקציב מוגבל, ההיצע מוגבל, היריב לא מעלה למגרש קונוסים, והכי חשוב, שכולנו מעדיפים שחקנים מחוייבים כל שחקנים מוכשרים ושבעים.

    2. זה מדהים לראות שגם כשהפועל מנצחת אותנו היא מראה לכולם מי הקבוצה הגדולה ומי הקטנה. 4 פעמים הפסדנו להם בשנתיים האחרונות – רק ב- 4:1 הם היו קבוצה יותר טובה מאיתנו

    אהבתי

    • ניר הופמן הגיב:

      ממש לא מסכים איתך. זה שחשוב לעודד לא אומר שצריך לטמון את הראש בחול ולהתעלם מהבעיות. יש זמן לבקר וזמן לדחוף.
      נכון שהוצאנו מהסגל הזה יותר ממה שציפינו בתחילת העונה, אבל תמיד אפשר וצריך לנסות להשתפר.
      אני לא לגמרי מסכים גם לגבי הסעיף השני. הפועל שיחקה אתמול טוב מאוד בעיני, הם באו נחושים כמעט כמו שאנחנו באנו במשחק העונה, התנפלו על השחקנים שלנו ואפילו היו יותר מסוכנים התקפית. נכון, הם משחקים בצורה הגנתית אבל זה הם והם עושים את זה מצוין. וכשהם יצאו להתקפות זה נראה הרבה יותר יעיל ומתוקתק מאצלנו.
      אני כל כך שמח שהם פירקו את עצמם. אם הייתי אוהד אדום הייתי חושב: איזה בזבוז.

      אהבתי

  9. ברק הגיב:

    מתוצאות ועדת החקירה של מבקר המדינה:
    1. לא הוגדר תהליך מסודר לבחירת הזמר שישיר את ההמנון לפני המשחק
    2. לא פורסמו קריטריונים מוגדרים
    3. נמצא שבכירים בהתאחדות והזמר שנבחר מוצאם מאותה עדה
    4. אבי לוזון נושא באחריות למחדל

    אהבתי

  10. תום הגיב:

    איזה קטע, זה בדיוק מה שחשבתי אחרי המשחק: שזה היה הפסד מצוין. שזה הדבר הכי טוב שקרה לנו מאז ההפסד 4:1 להפועל שקטן הוציא את עצמו מההרכב בראיון אחרי המשחק. זה לא שהפסדנו, זה איך שהפסדנו. כל נקודות התורפה שלנו נחשפו אתמול, לעיני כל המדינה. מזל שלא סיימנו עם דאבל כי היו עוד בטעות חושבים שאנחנו קבוצה גדולה.
    לגבי העידוד, זה לא ממש משנה, באצטדיון רמת גן ממילא על הדשא לא שומעים שום דבר… כשהיציע ממולי שר, בקושי שמעתי משהו…

    אהבתי

    • ניר הופמן הגיב:

      נכון. חשוב להגיד ש-ג' (שישבו ב-4) לא הפסיקו לדחוף ולעודד כל המשחק, אבל הם היו כמה אלפים בודדים מתוך עשרות אלפים. הרגעים היחידים ש 8-10 (שם אני הייתי) עודדו היו כששמעו שירה חזקה מ-4 ונדבקו מהם.
      ועם כל התלונות על הקהל, הסוף היה מרגש במיוחד כשכמעט כל 4 וחלק לא מבוטל מ 8-10 עמדו ומחאו כפיים לשחקנים על העונה והם (בראשות בנאדו) באו להודות לקהל. אחד הרגעים המרגשים העונה.

      אהבתי

  11. אביעד הגיב:

    יאללה, להתחיל להכין את העונה הבאה.
    אתמול נראינו קבוצה נטולת רעיונות וזה הדבר הראשון שאנחנו צריכים – רעיונות.
    מילה על הפועל ת"א: השינוי בחשיבה שגוטמן עשה שם הוא לא פחות ממדהים. הלכתי לראות את המשחק עם בן דוד שלי ופספסתי את 5 הדקות הראשונות. בדרך עברתי ליד מכולת עם טלוויזיה וישבו שם אוהדי הפועל שקפצו בצעקות עם הגול והתחילו לצרוח "יאללה, ניתן להם 4:0". לפני 3 שנים, אוהד הפועל שרואה את הקבוצה שלו עולה ל 1:0 בדקה השנייה של גמר הגביע, היה שמח וחושב "יאללה, עכשיו לשמור על ה 1:0 הזה!", עכשיו הם מאמינים שהם קבוצה של רביעיות. זה רק בזכות גוטמן.

    אהבתי

  12. שמרלינג הגיב:

    כל הכבוד הופ

    אהבתי

  13. פראליה הגיב:

    מסכים איתך מאד, כמעט מילה במילה (כמו שכתבתי במקום אחר עוד לפני שקראתי אותך), העונה היתה אליפות ענקית לאוהדים, שלקחה קבוצה בינונית מינוס עם חוסן נפשי מדהים (הרבה בזכות המאמן שלה. שמחתי שהחששות המבוססים של הסטודנט הופרכו) בליגה גרועה.
    אמש ראינו למה רפאלוב לא שחקן עונה, הוא שחקן שבורח (אבל חייבים להודות, חילוף נוראי של אלישע) ולמה שני משחקים שבהם משומר לא היה גרוע לא הופכות אותו לשחקן כדורגל עם טיפת הבנת משחק. העונה הרכבנו אחד-עשר שחקנים שרובם היו אלטרנטיבות ואם לא יהיה חיזוק מאסיבי עונה הבאה (קשה להאמין ששחר ישתנה בגילו) לא תהיה שום אפשרות לנסות לתקן את המאזן השלילי בצ'מפיונס.
    למרות זאת, קונה כל עונה תסריט כזה, עם כל הסבל והמתח הנוראיים של החדשיים האחרונים, העונה תיזכר כגדולה למרות הסיום המריר.

    אהבתי

  14. ניר הופמן הגיב:

    אביעד – מסכים. ובכל זאת לא הייתי רוצה לראות אותו אצלנו. הוא ועוזר המאמן שלו (האגו, לא אבוקסיס) מתאימים בול לקבוצות תל אביביות.
    שמרלינג, תודה.
    פראליה – מסכים. אליפות ענקית, קבוצה בינונית מקצועית אבל גדולה מנטלית, ליגה עלובה. רפאלוב לא היה שחקן העונה שלי גם לפני המשחק (מי כן? בקרוב…). רק לגבי משומר אני לא מסכים. אני חושב שעותמאן יותר טוב אבל אייל נתן עונה ענקית מבחינתו, אולי הכי טובה שלו עד עכשיו, ותרם לאליפות הזו לא מעט. על המחסור שלו בהבנת משחק הוא מפצה בהמון הקרבה, בכושר מצוין ובתפקוד גם כשכל השאר מיואשים. והשנה (לא אתמול) הוא גם השתפר בהגבהות הכדור.
    קונה את התסריט ביחד איתך. ניכנס שותפים?
    אגב לגבי הקהל, ערן זהבי מספר שהמצב אצל אוהדי הפועל, עם כל הפאסון והאתוסים המרגשים, לא הרבה יותר טוב.

    אהבתי

    • פראליה הגיב:

      תשמע, הקרבה, כושר מצויין ותפקוד כשהמצב רע, כל אלה הן דרישות סף לשחקן כדורגל מקצועני שלא לדבר על שחקן שזוכה ללבוש את החולצה הירוקה, זה שהוא רק אחד מהרבה שלא ממלאים אותן זה כבר בעיה גלובאלית אבל זה לא תכונות שרק בזכותן צריך לקבל את החולצה. השתפר בהגבהות ? לדעתי הוא משהו כמו אחת לעשרים טובה, אם הוא היה מבין כמה שהוא גרוע בזה הוא היה מנסה פסים או מסירות עומק (על קרוסים אני לא מדבר, זו משימה בלתי אפשרית עבורו), ההגבהות האלה מה-30 מטר זה אנטי כדורגל.
      אבל להתמקד בו זה לזכות את השאר, הוא פשוט התסמין הכי מעליב של חוסר היכולת שלנו.

      אהבתי

  15. מתי הגיב:

    כמו תמיד, כדי לשכוח מהבאסה אני מתחיל להתעסק בשטויות (ישי לוי היה דווקא אחלה שטות להתעסק בה) והנה הבוקר בספורט של ידיעות מצאתי משהו שישעשע אותי (ואין משעשע מאידיוטיזם של עיתונאים).
    משה מרכוס מידיעות (אני לא אקרא לו עיתונאי נו באמת) נותן 6 הערות על גמר הגביע. תוך כדי מלהג על ישי לוי ועל פרוספר אזגי וכו כו ואז מגיע ל ההערה השישית (לא נגעתי: השעון באצטדיון מאמין גדול בקלישאה-כדורגל משחקים 90 דקות. את תוספת הזמן הוא לא סופר. אחרי תום המועד החוקי השעון פשוט נעצר על הדקה ה-90. כדי לדעת כמה זמן נשאר באמת עד לסיום המשחק הצופים צריכים להיעזר בשעוני היד שלהם. הזמן עצר מלכת.

    כך משה מרקוס מידיעות שמתהדר בתמונה עם חיוך של דביל , נתן לי תקווה שיש אולי גם לי סיכוי להיות עיתוני ספורט בידיעות וככה הצלחתי להפיג את הבאסה מהבוקר.

    אהבתי

  16. פרלה הגיב:

    מתי – כולנו מאחלים לך יותר מזה.

    אהבתי

    • מתי הגיב:

      פרלה אתמול חיכיתי לסמס של בהצלחה כדי להביא מזל. סמס לא היה, מזל גם לא.
      חוץ מזה היה לי עוד משהו להעסיק בו את עצמי היום- הבוסית שלי קנתה פח זבל חדש בצבע אדום. בשעה 10 ראיתי את הפח ואחרי שש שעות של עבודה מאומצת על הוורד ,הדפסתי את הפוסטר של הפועל ת"א סימנתי עליו חץ לכיוון למטה כתבתי בגדול באותיות אריאל 24 עבה – "תמיד ידעתי שהפועל קבוצה זבל", לקחתי איתי דבק נייר למטבח ותליתי את הדף באומנות מעל הפח. אחרי שסיימתי הרגשתי שעבדתי קשה מדי היום אז הלכתי הביתה בסיפוק ובחדוות יצירה וברוב עמל .

      אהבתי

  17. פרלה הגיב:

    מתי – אני שמח שאתה מוצא את הזמן להקדיש לענינים המהותיים גם בשעות העבודה.
    במישור הרציני אני חייב לומר שאחת ההנאות הגדולות שלי במשרד היא לנהל דיונים מהותיים בנושא הכדורגל בכלל והמצב בטבלה בפרט עם אוהד הפועל ת"א (בעל ייחוס, לשיטתם של האדומים, – אביו הוא מראשי הפועל אוסישקין) שעובד במשרדנו.
    הופמן – אפשר לשדרג גם ענין שכזה לפוסט מרענן בימי הפגרה. הקשר האישי עם אוהדי קבוצות אחרות.

    אהבתי

כתיבת תגובה